zaterdag 21 februari 2009

Werk aan de winkel


Iedere ochtend, vlak voor ik Rozemarijn wakker maak om haar voor te bereiden op een nieuwe schooldag, zet ik snel even de computer aan om te kijken of er nog email-nieuws is uit Nieuw Zeeland.
Mijn geduld werd zoals ik al eerder schreef flink beproefd en de afgelopen weken toonde het beeldscherm enkel emails uit Europa.
Maar vanmorgen sloeg mijn hart even over toen ik zag dat er een bericht uit Nieuw Zeeland was!
Dear Marije, stond er, en het eerste wat mijn verheugde ogen daarna lazen was:
It is very exciting to think that we may have an Art Therapist in our area.
De Vrije School in Motueka, die ik heb aangeschreven met de vraag of zij mij vanuit de school op aanbeveling van het schoolteam of de schoolarts kinderen zouden willen doorverwijzen voor Kunstzinnige Therapie, is blijkbaar heel enthousiast over mijn voorstel!
We do have visits twice a year from an Anthroposophical Doctor who refers children & adults for therapy. In the area we have an Extra Lesson Teacher, an Anthroposophical Nurse and an Anthroposophical Music Therapist. We have also had a visit from a Curative Eurythmist. The parents need to pay privately for the therapy work.
So with a small number of families in the school you can see there is a limit to how much work/money a therapist can earn from out of the school base.

However, this area is one in which alternative approaches to healing, in all areas, is appreciated so I can well imagine you could receive work from the general public or through something like Special Education Services which is Ministry of Education based.
...
Your work sounds extremely valuable and I think it would be a positive thing for this area to have you here.
...
Do keep in contact and let me know how your plans progress.
Best Wishes
Mijn ademhaling voelde heel vreemd in mijn keel en er bibberde een soort klein hysterisch lachje doorheen. In het ochtendlicht huppelde ik van de kamer naar de slaapkamer waar Harald heerlijk in dromenland lag. Ik tetterde het goede nieuws in zijn oor.
Hij glimlachte, besefte maar half waarom het ging en draaide zich nog eens om, terwijl hij weer wegdoezelde.

Vanmiddag heb ik de email doorgestuurd naar Miss Ash Gopal van Immigration New Zealand met de mededeling dat er nieuws is op het gebied van job research.
Hopelijk zal dit het proces bespoedigen en zal binnenkort de "Decision Succesful" volgen, waarna de Invitation To Apply wordt toegestuurd en de volgende stap in procedure genomen kan worden.

Geen opmerkingen: