zaterdag 6 november 2010

Work permit!






Gisteren brak mijn oer-Hollandsche klomp en wel op verschillende plaatsen.
Bij het checken van de emails, was er een bericht van Immigration New Zealand, dat er updates waren op onze status van de Immigration website.
Dat moest ik natuurlijk direct checken en daar stond zowaar dat ik de houder ben van een tijdelijke work permit, geldig tot 15 maart 2011!!!
Die hele work permit had ik eigenlijk helemaal afgeschreven, het zat er gewoon niet in, er waren te veel complicaties om dat voor elkaar te krijgen, en nu ik het compleet had losgelaten, was daar ineens het bericht dat ik een work permit heb!
Nu ben ik weer helemaal legaal in het land.
Harald, ik en Rozemarijn hebben er op geproost en hebben overdag een glaasje geklonken!
We moesten wel erg lachen, want in het bericht stond dat ik nu voor de Vrije School in Motueka mag werken, te Marlborough.
Marlborough is een prachtige streek die welliswaar grenst aan ons Nelson District, maar die zeker niet de provincie is waarin wij wonen!
Nu moeten wij ons, om in dit land te mogen komen wonen, tot op het bot uitkleden, dienen wij Immigration te voorzien van allerlei bewijzen van kunde en vlekkeloosheid en alles in een kort tijdsbestek, maar zelf mogen zij er alle tijd voor nemen en kunnen ze het schijnbaar maken om zo'n geografische fout te maken!

Aan het eind van de middag hebben we genoten van een barbeque bij onze vorige huisbaas Christine, om het huisje in te wijden, waaraan Harald heeft gewerkt in het begin van het jaar.
Daarna zijn we onverwacht naar een feest gegaan, in Marahau, waar een idyllische woongemeenschap leeft in een prachtige vallei.
Het feest had 'mythologische creaturen' als thema en iedereen had zich geweldig uitgedost.
Er was een groot kampvuur, een soort outside lounge waar films van dolfijnen, haaien en walvissen werden getoond, en een tent waarin dj's draaiden, muzikanten op hun trommels, didgeridoo's en gitaren speelden en waar er heerlijk in het gras gedanst werd onder de prachtige sterrenhemel.
Een welverdiend feestje, vonden wij zo.
Nog even en dan hopen wij zelf een feestje te bouwen, als we ook de permanent residence binnen hebben!

Geen opmerkingen: