woensdag 12 mei 2010

EOI = decision succesful


Dit is een combinatie van woorden die op weg naar de gewenste verblijfsvergunning als muziek in de oren klinkt! Vele immigranten in spé zullen dit (h)erkennen en beamen.
Gisteravond, vlak voor ik naar bed ging, checkte ik de immigration website nog even, hoewel ik mij er zeer bewust van was dat het minstens een maand tot drie maanden kon duren voor de Expression Of Interest gecontroleerd was en er een beslissing genomen kon worden of wij verder zouden mogen in het emigratieproces.
Een kleine week had er bij onze online aanvraag 'selected' gestaan, maar nu stond er ineens 'decision succesful'!!!!
Dit betekent dat wij een grote stap verder zijn! Wij kunnen nu binnenkort het grote bureaucratische pakket van de Invitation To Apply in onze brievenbus verwachten!
Reden om nog niet naar bed te gaan en een uurtje langer op te blijven; via skype brachten we meteen onze ouders op de hoogte van het nieuws. Ze waren heel blij voor ons, maar moesten ook wat verwerken. De realisatie van onze dromen was weer een stapje verder op het pad van verwijdering van Nederland gekomen.
Ook Rozemarijn had gemengde gevoelens; door haar blijheid heen, zei ze dat ze het heel jammer vond dat ze haar neefje en nichtjes lang niet zal zien...!

Zodra het ITA-pakket binnen is, moeten wij aan de slag met het opnieuw invullen en insturen van onze papieren, aangevuld met medical checks, x-rays, enzovoorts.
Het is mij nog niet duidelijk of wij de Engelse test moeten over doen, wij hebben de 'verlopen' uitslagen (2007) gewoon ingediend met onze Expression Of Interest, die eigenlijk een nieuwe test vereiste.
Oud-collega/team leider en vriendin Albertine van Oudezijds 100 heeft een prachtige brief opgesteld waarin zij verklaart dat ik ook met Engelse hulpvragers heb gewerkt als Maatschappelijk Werker en Kunstzinnig Therapeute en dat ik het Engels prima beheers.
We gaan er vanuit dat men inmiddels overtuigd is van ons kunnen!
Vanuit de Steiner Community zijn vier prachtige support brieven opgesteld om ons gezin binnen te krijgen.
Wat of wie kan ons nu nog buiten laten staan?
We voelen ons gedragen, gesteund, gestuurd, gewenst!

Geen opmerkingen: