woensdag 5 mei 2010

Verjaardag en andere bijzondere avonturen





Op 1 mei vierde Rozemarijn voor de tweede keer haar verjaardag in Nieuw Zeeland.
Ze is zeven geworden!
Vroeg in de ochtend werden we door Mees en Erica uit bed gebeld en gezongen, voor de eerste felicitaties. Het was hen ontgaan dat niet alleen bij hun de wintertijd was veranderd in zomertijd, maar bij ons de zomertijd in wintertijd! Maar dat gaf allemaal niet, het was fijn hun stemmen te horen.
Helaas waren de pakjes uit Europa ergens in de lucht blijven steken en vertraagd, door de IJslandse aswolk. Maar daar hadden we Rozemarijn op voorbereid en zij vond het eigenlijk wel leuk om nog een aantal dagen langer jarig te zijn en pakjes te mogen openen.
Omdat Rozemarijn op school aan het breien is, hebben wij haar mooie houden breipennen gegeven en prachtige wol. Hier in Nieuw Zeeland kun je nog echte wol kopen, en vrijwel geen synthetische nep-wol! Tja, wat wil je in een schapenland...!
Opa's en oma's dienden zich per skype aan om ons meisje te feliciteren. Het was heel fijn om hen er op deze manier bij te hebben.
s'Middags kwamen de kinderen van Rozemarijn's klas voor het partijtje.
Na een paar dagen bewolking en wat regen, was het weer helemaal opgeklaard en konden we vrijwel de hele dag buiten doorbrengen, in onze t'shirts. Kun je nagaan, de maand mei is de maand november op het noordelijk halfrond!
Na de poffertjestaart met 7 kaarsjes, heb ik het verhaal van Hans en Grietje voorgelezen en daarna hebben we van Hollandse ontbijtkoek koek/snoephuisjes gemaakt.
De overige tijd speelden de kinderen lekker in het rond en deden ze spelletjes met Harald in de achtertuin.

Op zondag hebben we een prachtige rit door de bergen achter ons huis gemaakt. Cliff, de eigenaar van de recycle center, had ons meegenomen voor een 4wheel drive ritje over het land van een kennis van hem. Het was werkelijk een flink gehobbel-de-bobbel en soms dacht ik dat de grote keien die onder de auto klonken, de auto total loss zouden slaan, maar ZaZa de Ui doorstond het allemaal moedig!
Het was heel gaaf om Motueka vanuit de hoogte te bekijken.

Op maandag vierde Rozemarijn haar verjaardag op school en kwamen de pakjes aan van de opa's en oma's, en de nichtjes. Gisteren en vandaag kwamen er nog meer pakjes en Rozemarijn vond het allemaal prachtig!

Waar we ook heel blij mee zijn, is dat we een viool lerares hebben gevonden en dat Rozemarijn sinds vorige week weer op vioolles zit! Ze heeft al een paar liedjes laten horen in haar klasje en de kinderen waren erg onder de indruk.

In de kleuterklas verloopt het heel fijn. Iedere dag leer ik weer heel veel en iedere dag is een feest om aan het werk te gaan. Zo hoort werk voor mij te zijn, en zo heb ik het altijd gedaan. Ik kan en wil alleen werken vanuit mijn hart en niet omdat het moet.
Binnenkort komt de nieuwe uitgave van het antroposofische magazine "Sphere", dat een artikel wijdt aan de antroposofische beweging in de Motueka area. Er is mij laatst gevraagd of ik toestemming geef om daarin genoemd te worden als kunstzinnig therapeut van de streek.
Ik voel mij erg vereerd!

Vanmiddag is onze Expression Of Interest geselecteerd. Nu gaat er gekeken worden of onze aanvraag terecht is ingediend en dan krijgen we hopelijk heel snel de Invitation To Apply.
Dan gaat het echte feest beginnen.
Harald en ik hebben er stiekem al even op geproost. Hij is het nu aan het verder vieren in de Mussel Inn, een café 75 km hier vandaan...Haha, ja zo gaat dat hier, in Nieuw Zeeland maak je nogal een ritje om een leuk concert te zien!
Hij is naar the Phoenix Foundation, een bijzondere band uit Nieuw Zeeland, die we al een behoorlijke tijd kennen.
Ik moet morgenochtend al weer in de kleuterklas zijn, dus helaas kon ik niet mee en heb ik hem met enige jaloezie zien vertrekken.
Maar goed, hij zal genieten voor twee!

Geen opmerkingen: