donderdag 13 augustus 2009

Stroomversnelling








Gisteren hebben we een enorme doorbraak gemaakt in ons proces en zijn we plotseling in een stroomversnelling geraakt die de werkelijkheid ineens heel reëel maakt.
Al een paar weken geleden hadden we de "International Student Pack" ontvangen, van de Motueka Rudolf Steiner School; een map met informatie over allerlei protocollen van staat en school en de aanmeldingsformulieren voor Rozemarijn.
Deze week ben ik de papieren eens goed gaan bestuderen en ben ik begonnen met het invullen en aan de slag gegaan met het bijeen krijgen van alle informatie, papieren, verzekeringen, documenten.
Er dient een aanvraag te worden gedaan bij Immigration New Zealand voor een International Student Visa/Permit.
Daarnaast dienen wij ook een aanvraag te doen voor een visum voor het jaar, zodat wij er zonder problemen als toerist kunnen blijven.
Het is natuurlijk de bedoeling dat ik tijdens dit jaar werk vind, waarvoor ik een Work Permit ga aanvragen en dan door naar de Permanent Residence, de verblijfsvergunning.
Ik vind het heel leuk om mee bezig te zijn; af en toe even een telefoontje naar de ambassade, waar ik meteen van mijn à propos gebracht word door het wonderlijke Nieuw Zeelandse accent dat soms zo moeilijk te verstaan is, en waardoor ineens de meest kromme Engelse zinnen construeer...; dan weer een mailtje naar de school in Motueka, die altijd snel en vol enthousiasme antwoorden; heerlijke klusjes!
Vandaag kreeg ik een lieve email van Patsy uit Motueka, die schreef dat ze me iets te melden had dat ik wel interessant zou vinden:

"Something you might be interested in. I have just completed an anthroposophical music therapy training. We also have an extra lesson teacher (not employed by the school but working with children from the school). An anthroposophical nurse has recently moved to the district and is currently working with our children. We also have an anthroposophical doctor who comes to the school from time to time (from Christchurch) and a curative eurythmist who come occasionally from Wellington. The School doesn't have enough money to employ any of us to do these therapies so we deal directly with parents, although children can be referred to by the school (through the visiting doctor's recommendations). We're about to begin a 'health' reading group to read Steiner's medical or related lectures. It would be nice to eventually get a health centre going in the area sometime in the future."

Dit lijkt wel een droom die uitkomt! Hier zou ik zo willen instappen! En wellicht kan dat over een paar maanden!

Een aantal maanden geleden liep Harald een kennis tegen het lijf die hij vertelde over onze plannen en dat we bezig waren om ons huis te verkopen. De kennis zei dat hij juist op zoek was naar een huis.
En zo kwam hij een paar weken later kijken naar ons huis en hij gaf te kennen dat hij wel geïnteresseerd was.
Een nieuw proces werd op gang gebracht.
Gisteravond is hij opnieuw gekomen om zijn toekomstig huis aan zijn vriendin te laten zien en ook zij was er erg enthousiast over.
Wellicht vindt binnen een paar maanden de overdracht plaats. Wij kunnen zolang in het huis dat hij achter laat en zo hebben we een prima verblijfplek tot wij dit landje verlaten!
Het leuke is dat zijn huisje op steenworp afstand van de school van Rozemarijn staat!
Helemaal mooi.
We stromen lekker door, al lijkt het nu wel een beetje te kolken van alles dat op ons afkomt!

2 opmerkingen:

br Luc zei

ik ben dol op een dergelijk bericht vol goed nieuws!

Esther Broeren - van der Laan zei

soms is er in het leven een periode van broeden op iets of creatief denken of wachten of je zit op de stroom. Veel plezier!
liefs, Esther